Waarom het maken van bedrijfsfilms populair is

Bedrijfsfilms zijn een fenomeen in opkomst. Tegenwoordig wil bijna ieder bedrijf, klein of groot, een bedrijfsfilm laten maken. Als alternatief wordt er ook vaak gekozen voor een promotiefilm laten maken. Bedrijfsvideo's zijn ontzettend belangrijk omdat video tot de belangrijke content van je doelgroep (welke dat ook is) behoort. Daarnaast is het zaak dat je je bedrijf 'aan de man' brengt en laat zien wat je in huis hebt. Video biedt hier de grootste creatieve vrijheid voor. Wist je trouwens dat video 12 maal zo vaak wordt gedeeld dan links en teksten samen? Uit onderzoek blijkt ook dat promotiefilms effectief zijn om mensen over de streep te trekken en je product te laten kopen. Het loont dus bijna altijd om video in te zetten.

Welke type bedrijfsfilms scoren het best?


Online kom je veel algemene bedrijfsfilms tegen. Dit zijn video's waarin bedrijven zichzelf aanprijzen. Deze video's zijn ideaal om een goede eerste indruk van je onderneming mee te geven, maar wat minder geschikt als je je omzet wil vergroten. Hiervoor ze je promotionele video's in: denk aan productvideo's op productpagina's die op charmante wijze in beeld brengen hoe je het product kunt gebruiken. Je belicht in één keer alle voordelen van het product en de kijker ziet meteen voor zich hoe dit in het dagelijks leven tot zijn recht gaat komen.

De kracht van how-to video's


Productvideo's komen deels overeen met how-to video's. In een productvideo laat je immers ook zien hoe je iets moet gebruiken. How-to video's zijn meestal wat algemener en minder gericht op één product. Ze delen bijvoorbeeld hoe je een bepaalde technologie moet gebruiken. Het gevolg is dat ze ook minder promotioneel van aard zijn. Je zult er niet direct je omzet mee vergroten. Het positieve is dat ze wel snel geliket en gedeeld worden. Dus als je op zoek bent naar meer kijkers, meer abonnees, dan is je expertise delen een fantastisch plan.

Videomarketing is video's in meervoud


Wil je succesvol video marketen? Dan heb je aan één bedrijfsfilm niet genoeg. Als je je website echt wil verrijken, moet je meerdere en verschillende soorten video's toevoegen. Je bent dan voordeliger uit en hebt méér content om je website mee aan te kleden.

Bedrijfsfilms en sociale media


Een ander groot voordeel van film, of het nu bedrijfsfilm of recreatieve film is, is dat je deze ook op sociale media kunt gebruiken. Sociale media is speciaal ingericht voor videocontent. Je video's met veel mensen delen? Het loont