Een vrachtwagen is gemaakt om kilometers te maken.
Dat betekent dat ze veel op de weg zitten en ze dus ook veel mee maken wat er op de weg gebeurt.
En omdat ze zoveel meemaken op de weg zie je steeds vaker dat ze een dashcam achter het voorraam hebben hangen.
Dat is niet voor niets.
Doordat ze zoveel op we weg zitten en maar een beperkte snelheid hebben worden ze vaak ook gehinderd door andere weg gebruikers.
Het respect is een beetje weg voor de belangrijke vervoerders van goederen stroom in de wereld.
Zonder vrachtwagens zijn we nergens, dan liggen de schappen van onze winkels niet vol en kunnen we niet eten.
Daarom is respect voor de vrachtwagen en de chauffeur wel op zijn plaats.
Omdat niet iedereen respect toont voor de vrachtwagen en de chauffeur nemen steeds meer een dashcam.
Een dashcam om dat te filmen wat andere bestuurders hun aandoen op de weg.
En dat is vaak even de remmen aantikken als je een vrachtwagen ingehaald heb omdat je misschien iets langer er achter moest blijven voor je kon inhalen.
Of afsnijden bij een afslag omdat je er toch nog even er tussen moest en niet even wou wachten achter de vrachtwagen bij de afslag.
Allemaal momenten die de vrachtwagenchauffeur de schrik in zijn lijf jaagt.
De chauffeur weet hoelang zijn remweg is, en als er dan zo een idioot zo een actie uit haalt dan begrijp je dat je dat erg doet schrikken als je dat voor je ziet gebeuren.
Niet zo gek dat steeds meer vrachtwagenchauffeurs de voordelen van een dashcam inzien.
De dashcam achter het raam van de vrachtwagen filmt alles.
Ook zo een situatie die zich bijna dagelijks voordoet, op zo een moment heeft de chauffeur de beelden voor als het echt fout gaat.
Maar ook als het niet tot een aanrijding komt kan er veel schade veroorzaakt worden bij de lading in de vrachtwagen.
Als zo een situatie zich voordoet dan zal de chauffeur misschien vol in de remmen moeten om geen aanrijding te krijgen.
Maar wat gebeurt er op zo een moment met de lading?
Je kan je lading nog zo vast zetten, maar als de chauffeur vol in de ankers moet kan de lading toch verschuiven en dat kan dus schade aan de lading geven.
Op zo een moment heeft de chauffeur de dashcam beelden die hij kan overhandigen aan de politie en de verzekering.
De lading kan verzekert zijn, maar als je geen bewijs heb dan zeggen ze je rijd te snel door de bocht of ze geven een andere wazige oorzaak om maar geen schade hoeft uit te keren.
Met de dashcam beelden kan je laten zien dat je normaal rijd alleen dat het de oorzaak is van een mede weg gebruiker.
Op zo een moment sta je sterk als chauffeur, je heb tenslotte bewijs dat het niet jou fout was dat er misschien schade aan de lading veroorzaakt is.
Als je veel op de weg zit en je wil duidelijk bewijs hebben voor als je iets overkomt is het belangrijk dat je een hoge beeld resolutie heb op je dashcam beelden.
Zodra er iets is voorgevallen dan wil je ook dat de veroorzaker er op aangesproken kan worden.
Dan is het belangrijk dat je ook een kenteken kan filmen.
Na schade aan de lading en je bewijs dat je heb verzameld kan je de politie inschakelen.
De politie heeft een kenteken nodig om de veroorzaker te traceren, dat kan alleen als je een kenteken goed kan achterhalen.
Daarom goed kijken als je een dashcam aanschaft.
Kijk voor meer informatie over de beste vrachtwagen dashcam kopen op 123carcam.nl
Hier vertellen we welke dashcam het best geschikt is voor elke gebruiker van een dashcam.
voor vragen kunt u ook op de website terecht.